torsdag 8. oktober 2009

Kjeks med Nonstop

Lørdag kveld laget jeg Nonstop-kjeks, og de ble ganske gode (så gode at min kjære ikke har fått smakt på så mange. Sorry Stein).

Jeg rørte 250 g. smør og 2 1/2 kopp sukker hvitt. Så blandet jeg inn to egg og rørte det sammen. Så fulgte 2 1/4 kopp hvetemel, 1 ts. natron, 1 ts. salt, 1 ts. vaniljesukker og en stor pose Nonstop. Jeg brukte en teskje og laget små kaker på et bakebrett (de fløt ikke noe særlig ut, så de kan stå nokså tett). Kjeksen ble stekt på 200 grader i ca. ti minutter. Jeg fant oppskriften på kakemonsen.no.

Og sånn ble resultatet:
Jeg er egentlig ganske glad i Nonstop, og putter de noen ganger i boller også. Litt barnebursdagfølelse, men veeeldig godt.

2 kommentarer:

  1. Mm,de så veldig gode ut !Takk for oppskriften ,de skal jeg jammen meg prøve.Så mye bedre med hjemmelaget kjekt enn kjøpte på pakke.;)
    Ha en fin kommende helg!:)

    SvarSlett
  2. Det skal jeg jammen meg bake med min lille prinsesse i helga. Hun elsker å bake, og elsker nonstop :)

    God helg!

    SvarSlett